Günlük

 1.HAFTA:
            Bugün eğitimde materyal tasarım dersinin ilk günüydü. Dersin içeriği hakkında bilgi verildi. Dersin nasıl işleneceği hakkında konuşuldu. Derste teknopedagojik eğitim yeterlilikleri ve yenilikçi ölçeği anketlerini yaptık. Dersi bitirdik.
2.HAFTA:
             Omb209 B grubu facebook adresinde paylaşılan sitelerdeki yazıları okuduk ve onlar hakkında konuştuk. Türkiye'nin bu konuda yeterliliklerini ve yetersizliklerini tartıştık. Daha sonra yine facebookda paylaşılan web sitelerini değerlendiren bir anket yaptık ve bu anketi kişisel bloğumuzda paylaştık.
3.HAFTA:
             Omb209 B grubu facebook adresinde paylaşılan "E-kitap" ve "Öğretmen Yeterlilikleri" ile ilgili bilgiler okundu.Eğitimde görsel okuryazarlık hakkında bilgiler verildi.Görsel okuryazarlığın aşamalarından, özelliklerinden bahsettik.Öğretmen yeterliliklerini kendi açımızdan değerlendirdik.Ne kadar ne biliyoruz bunu öğrendik.Son olarak da fotoğraf çekiminin püf noktalarından bahsettik ve fotoğraf çekimi yaptık.Çektiğimiz fotoğraflar üzerinde Microsoft Office Picture Manager programını kullanarak renklendirme, yeniden boyutlandırma, kırpma ve açıyı değiştirme işlemlerini uyguladık.
4.HAFTA:
              Bu hafta facebook grubumuzda paylaşılan etik kuralları ve telif hakkı konularını inceledik. Etik kurallarını ne denli dikkate alıyoruz hangi kurallara uyuyoruz gibi konuları konuştuk. İş hayatında yani öğretmenlik mesleğini icra ederken ne yapacağımı nasıl davranacağımı daha iyi anlamış oldum. Telif hakkı konusunda da bir kişinin yaptığı bir şeyi direk kopyala yapıştır şeklinde değil de bazı kısımlarını alarak kullanmayı konuştuk. Copy left ve copy right konusu hakkındaki görüşlerimizi paylaştık. Bana göre copy left. Çünkü coyp left'i savunanlar bir programı kamu malı haline getirip özgürleştirmeyi benimsemişlerdir. Fakat işbirliği yapmayan insanların programı özel mülk yazılıma dönüştürmesine de neden olabilir. Aslında copy left bir bakıma insanların edinecekleri programı nasıl kullanacaklarına bağlı. Gerçi copy left konusu yaratıcı ve özgün düşünmeyi engelliyor da olabilir. Sanırım copy left ve copy right konusunda kafam karıştı :/
5.HAFTA:
              Bu hafta öğretmenler günü dolayısıyla bir konferansa katıldık bu yüzden ders işlemedik. Konferansta dekan yardımcısı konuşma yaptı. Anadolu Üniversitesi'nden mezun olan öğretmenlerle görüntülü konuşma yapıldı. Gerçekten güzel bir duygu. Mezun olduktan sonra üniversiteden böyle bir teklif gelmesi onları mutlu etmişti. Bölümümüz hakkında herkes atanamama korkusu yaşıyor fakat ben böyle düşünmüyorum. Çünkü her yerde bilgisayar ile çalışılıyor. Öğrencilerden biri Anadolu Üniversitesi'ne geldiği günden son sınıfa kadar yaşadıklarını anlattı. Bugün öğretmenlerimin öğretmenler gününü kutladım ve onların da bana "sen de geleceğin öğretmenisin seninde kutlu olsun." demeleri beni çok mutlu etti :)
6.HAFTA:
               Bu hafta facebook adresinde paylaşılan ders planının örneğini ve örnek şablonunu inceledik. Derste örnek planın videosunu izledik. Videoyu izlerken kendimi sınıfta ders anlatıyormuş gibi hissettim. Gerçekten güzel bir duygu. Şimdiki öğrencilerin bilgisayar kullanımına düşkünlüğü beni korkuttu. Sanki benden çok biliyorlarmış gibi geldi. Örnek şablonda öğretmenin kullandığı materyallere, nasıl bir yöntem kullanıldığına, derse ilk başlamadan itibaren dikkat çekme,güdüleme,ölçme değerlendirme gibi unsurlara dikkat ettik. Güzel bir ders anlatımı olmuş. Bence öğrencilere görev verirken öğretmenin öğrencileri seçmesi öğrencileri hayal kırıklığına uğratabilir. Bunun yerine öğrencilere kura çektirmek daha güzel olurdu. Biz de ders planı hazırladık. Ders planı hazırlarken nelere dikkat etmem gerektiğini, amacı nasıl belirlediğimi, öğrencilerin kazanımlarının neler olması gerektiğini,dersin içeriğinin hazırlanışını, öğrencilerin konuyu anlayıp anlamadığını kontrol etmeyi nasıl yapacağımı öğrenmiş oldum. Aslında ilk başta sıkıcı gelmişti ama daha sonra ders planı hazırlamanın zevkli olduğuna karar verdim.
7.HAFTA:
               Bugünkü konumuz dijital hikayeydi.Derste çeşitli hikaye örnekleri inceledik.İlk örnekte yurt dışı gezisini anlatan bir hikayeye göz attık.Anlatım güzel olmuş fakat videodaki kelimeler çok hızlı geçiyordu okurken yetişemedim.Ayrıca konu daha heyecanlı anlatılabilirdi.En çok hoşuma giden Steve Jobs hikayesiydi.Gerçekten ders alınması gerekli şeyler başarmış hayatı boyunca.Bana da yapmak istediklerim konusunda güç verdi.Kesinlikle bundan sonra istediğim olmadan onun peşini bırakmayacağım.Öyle hemen pes etmek de olmaz yani :) Bizim de dijital hikaye yapmamız istendi.Derste dijital hikaye için görsel hazırladık.Daha sonra windows live movie maker programı ile yaptığımız görselleri bir araya getirdik ve yaptığımız videoyu kendi sesimizle seslendirdik. Buradan belirtmek isterim ki senaryoyu yazmak hiç de kolay olmadı :) Ama üstesinden gelmeyi bildim.Dijital hikaye fikri ile herhangi bir sorunu dünyaya duyurabiliriz.Böylece kısa zamanda büyük işler başarılabilir.:)
8.HAFTA:
                Bu dersimizde de sketchUp programı ile laboratuvar yapmayı öğrendik.İlk öncelerde bayağı bir sinir olduk.Çünkü şekilleri döndüremiyor, büyütemiyorduk. Ama daha sonra kısa sürede laboratuvar yaptık. Benim açımdan böyle bir şey yapmamız iyi oldu. En azından ileri de laboratuvar yapmam gerekirse eğer kolay bir şekilde üstesinden gelebilirim.
9.HAFTA:
                Bu haftaki dersimizde reload editör ile (yanlış anlamadıysam) dijital hikayemizi paketliyoruz.Fakat bu konudan bir şey anladığımı söyleyemem.Zaten program şema hatası verdi.Çok karmaşık bir düzen.Bundan önceki derslerde verilen ödevleri yaparken zevk alıyordum fakat bu ödev beni dersten soğuttu diyebilirim.Bir şekilde ödevi yapacağım.Beril hocanın anlattıklarını anlamadım çünkü derste kurduğum program çalışmayınca dersi dinleyemedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder